dinsdag 13 augustus 2013

Kookstudio in oprichting

Deze weken ben ik begonnen met het opschrift stellen van alle recepten die ik in mijn hoofd heb. Ik maak ze en schrijf ze op en maak wat foto's, leuk om te doen. Hier mijn eerste resultaten.

Ingrediënten voor pruimenchutney:
pruimen uit de tuin van mijn moeder, curry poeder, ui, knoflook, steranijs, kruidnagel, rode peper, ruwe rietsuiker, geleisuiker en natuurazijn. Het resultaat is heerlijk bij geroosterde kip, wild of op een boterhammetje kaas.




Ingrediënten voor pruimenjam:
weer de pruimen uit mijn moeders boomgaard, vanille, limoenrasp, limoensap, kaneel, steranijs, kruidnagel, geleisuiker. Heerlijk bij een toastje smeerbare geitenkaas.



Ingrediënten voor risotto met paddestoelen:
goede risottorijst, eekhoorntjesbrood (gedroogd en bouillonblokjes), kastanjechampions, knoflook, roomboter en goede parmezaanse kaas.



Geserveerd met boontjes en venkel uit eigen tuin en veldsla.