zondag 27 september 2015

IJsvogeltje gezien bij Meertje van Vogelenzang

Ok, niet zo mooi gemaakt als die van de profs die elke dag uren zitten te wachten achter het vogelscherm tot ons lievertje langs komt en even lekker in beeld gaat zitten. Maar wel zelf gezien nu voor het eerst, het ijsvogeltje van de Karpervijver / Meertje van Vogelenzang / Duinmeer.

Elke dag loop ik hier langs met onze Ierse Terrier Ginger en kijk ik een paar minuutjes door het vogelscherm of ik hem zie. Meestal niet dus. Meestal zie ik alleen andere liefhebbers, veelal met een mooie camera, een flinke telelens en veel geduld. Maar nu had ik geluk, daar ging ie zitten, recht voor onze neus. Wel echt een heel mooi vogeltje. En maar 5 minuten lopen van onze Jacobshoeve.


IJsvogel bij Meertje van Vogelenzang

Beetje dichterbij.....